התוכניות
שלנו

IYRC

תחרות הרובוטיקה העולמית

למידה, הנאה, אתגר וכיף!

נתוני התוכנית

0

כמות השעות

0

מחיר התוכנית

0

מס׳ תוכנית

מענים פדגוגים ורגשיים

סל

תחרות הרובוטיקה העולמית מטרתה פיתוח חשיבה, עידוד יצירתיות והקניית כלים ומיומנויות ליזמות בתחום המדע בכללי ובפרט תחום רובוטיקה והטכנולוגיה.

בתחרות הרובוטיקה העולמית משלבים בין חמשת נושאי הSTEAM, מדע, טכנולוגיה, הנדסה, אומנות ומתמטיקה ומקנים לתלמידים את הרקע התאורטי הנדרש לפרוץ את עולם הרובוטיקה והמדע.

תחרות הרובוטיקה העולמית באה במטרה לקדם ולעודד חיים משותפים, בניית זהות מקומית, ארצית ואזורית, ביסוס היכרות, שיח ושפה משותפת בין ילדים, וכמו כל לחזק את הקשרים הערכיים והחינוכיים בין דור העתיד של תלמידים מהחברה מכל הקשת הישראלי ותלמידי ישראל לבין ילדים, בני נוער וצעירים ממדינות האזור. זאת, במטרה לייצר הכרות וקשרים אישיים בין דור המחר של האזור ולמצב את מדינת ישראל כגורם משפיע ומוביל באזור, תוך כדי שילוב בין למידה ויזמות חברתית ושימוש בכלים הטכנולוגיים המתקדמים שנרכשים בתכנית!

הפרויקט משלב כמו כן, בין למידה והנאה, בכל מפגש הכנה ולמידה התלמיד לומד, מתכנן, בונה, מתכנת, בודק ומשתמש במוצר שהוא בנה מהכלים הייחודיים שמספקת עמותת אלביירוני למדע ושפות.

כל משתתף משתמש בערכת רובוטיקה משלו, וכך הוא מקבל את היחס האישי והטיפול הנקודתי שהוא צריך.

מאפייני התחרות:

  1. שימוש והחדרת הNeuro-technology ,  תכנות ושליטה ברובוטים דרך הריכוז והמדיטציה.
  2. משימות של תכנות והרכבת רובוטים מעופפים – רחפנים.
  3. דגש רב על לימודי שפות התכנות הבסיסיות והמתקדמות, והתאמתה לכל הגילאים (פיתון, גאווה, C..)
  4. משימות מיוחדות לבעלי צרכים מיוחדים, יצוין אחד מהבוגרים של התכנית, אוטיסט, זכה באליפות העולם ברובוטיקה במלזיה, במשלחת של התחרות.
  5. טיפול בבעיות קשב וריכוז דרך הרובוטיקה.
  6. משימות פרטניות ומשימות קבוצתיות, מה שמעודד את כל הקבוצה להשתתף.
  7. משימות מסוימות בלי הגבלת ציוד, מקום ליצירתיות ולאי הגבלות.
  8. חלוקת גילאים רחבה, תחרויות לגילאים שונים: 4-6 שנים, 7-17 שנים, 18-34 שנים.
  9. הכשרת מדריכים, מורים  ושופטים מכל רחבי הארץ.

מטרות כלליות:

  1. הקניית כלים ומיומנויות בסיסיות ומיומנויות מתקדמות ליזמות בתחום הרובוטיקה והטכנולוגיה .
  2. בוגרי התכנית יהפכו לאנשים פרו-אקטיביים היוצרים מציאות מיטבית לעצמם ולחברה ולאזור בו הם חיים.
  3. התלמידים והתלמידות ייחשפו ויכירו את המגזרים והאוכלוסיות המרכיבים את האזור.
  4. התלמידים והתלמידות ייחשפו ויגבשו דעה לגבי הפערים הקיימים בינם לבין תלמידי האזור.
  5. התלמידים והתלמידות ייפתחו חשיבה ביקורתית השואלת שאלות ומערערת על המובן מאליו.
  6. התלמידים והתלמידות יגלו גישה פתוחה ומודעת שאינה מושפעת מדעות קדומות ופופוליזם.
  7. התלמידים והתלמידות יגלו את חזקותיהם ואת הסביבה בה הם בולטים ומשפיעים.
  8. כמו כמן לפתח אצל התלמידים והתלמידות:
    1. אחריות חברתית אזורית: התלמידים והתלמידות ייקחו אחריות ויפעלו ליצירת מציאות מיטבית בה ירצו לחיות.
    2. נתינה:  התלמידים והתלמידות יגלו רגישות לאחרים ויפעלו מתוך תשוקה אמתית לתיקון עולם תוך הבנה וכבוד לצרכי הזולת והאחר.
    3. דיאלוג:  עידוד ופיתוח יכולת לשיח ערכי קשוב וסובלני לדעות שונות היכול להכיל אי הסכמה.
    4. שוויון ושונות:  פיתוח ועידוד שונות ומגוון כחזקה חברתית ומתן נקודת פתיחה מעצימה והזדמנות שווה לכל.
    5. תעוזה: עשייה מתוך תעוזה לפרוץ דרכים חדשות ולסחוף בהרבה תשוקה ויצירתיות את הסובבים אותם
  9. הקניית ידע מעמיק בשפות התכנות בצורה מהנה ואטרקטיבית, במטרה למשוך את התלמידים לעולם ההייטק ולימודי מדעים מדויקים ובפרט הנדסה ומדעי המחשב.
  10. הקניית מיומנויות חשיבה – בעידן המידע נודעת חשיבות מכרעת למיומנויות חשיבה יסודיות. הקנית קשת מגוונת של מיומנויות: אסטרטגיות לפתרון בעיות, תהליכים של חקר וניהול מידע, חשיבה לוגית ומתמטית, כישורים מילוליים , מודלים לקבלת החלטות ועוד.
  11. קישור והעברה בין תחומיים – היכולת לבצע העברה בין תחומית נחשבת בעיני חוקרים רבים לאחת ממיומנויות הלמידה החשובות ביותר. התלמידים מפתחים את יכולתם למצוא קשרים בין תחומים שונים ומגוונים של החשיבה והפעילות האנושית, וכך לבצע העברה בין תחומית.
  12. שיפור ההבעה הרעיונית וגם הרגשית אצל התלמידים, באופן מוחשי, חזותי ותקשורתי, ע"י עבודתם הפיזית עם החומרים, ההתקשרות עם החברה, והמשימות הקבוצתיות.
  13. פיתוח חשיבה וגירוי הסקרנות החווייתית והאינטלקטואלית כאחת. מה שמפתח אצל התלמידים ביטחון התבטאות עצמי, ומחזק את הקשרים החברתיים בין הילדים.
  14. חיזוק כישורי החיים – התחרות מהווה כלי סימולטיבי רב עצמה לחיזוק האינטליגנציה הרגשית והחברתית. היא מחייבת התמודדות עם מצבים של שיתוף פעולה ותחרות, ניצחון והפסד, כישלון והצלחה, ומחזקת את היכולת לנהל רגשות, לדחות סיפוקים ולגלות כוח רצון, התמדה ומשמעת עצמית. כך נוצרת קרקע פורייה לדיון ולהבנה מעמיקה של תהליכים רגשיים וחברתיים.
  15. יצירת חוויית למידה עשירה ומשמעותית, ושילוב בין הנאה ולמידה אשר משפרת את מצב הרוח של התלמיד ומטפלת בבעיות של רגישות ובדידות, התכנית מהווה מסגרת לפיתוח כישורים ויכולות אצל התלמיד ללא קשר לרקע אישי או תרבותי, הישגים אמנותיים או לימודיים.
  16. לימודי רובוטיקה על כל מרכביה (הנדסת חומרים, פיזיקה, מדעים, אלקטרוניקה, חשמל..).

יעדי התכנית:

  1. לימוד התלמידים, הכנתם, השתתפות וזכייה באליפות העולם ברובוטיקה אשר מתקיימת מידי שנה, ועמותת אלביירוני הינה הגוף אשר בוחר את הנבחרת אשר תייצג את המדינה באליפות העולם, מכל המגזרים והגילאים.
  2. הקניית כלים ולימוד תיאוריות על מנת לייצר מוצר חדש מדי שנה או מציאת פתרון טכנולוגי לבעיה סביבתית קיימת ויישומה.
  3. הנגשת התוכנית לבעלי צרכים מיוחדים, ומכלל בתי הספר\הקבוצות לימוד, הגעה לאחוז של 20% בתי ספי בעלי צרכים מיוחדים.
  4. עידוד בנות לתחום, ולהגיע ל50% מהמשתתפים שהן בנות.
  5. הכשרת בוגרי התכנית להיות שופטים בינלאומיים בתחום.
  6. לארח את תחרות הרובוטיקה העולמית 2022 או 2023 בישראל, בהשתתפות המדינות השותפות של עמותת אלביירוני למדע ושפות בהתאחדות הרובוטיקה  העולמית בעולם הערבי.

אוכלוסיית היעד:

  • תלמידים ותלמידות מכל הגילאים.
  • תלמידים בעלי צריכים מיוחדים \ אוטיזם.
  • תלמידים מכל הרמות במיוחד תלמידים מצטיינים.
  • תלמידים מבתי ספר טכנולוגיים או בתי ספר למחוננים.

 

Call Now Button דילוג לתוכן